A.P.C. LACOSTE
A.P.C. LACOSTE
Voor deze samerwerking nodigde A.P.C. het prestigieuze Franse modehuis Lacoste en zijn krokodil uit om te komen spelen.
Sinds 2018 is Louise Trotter, artistiek directeur van Lacoste, de drijvende kracht achter een nieuwe golf van moderne verfijning voor het krokodillenmerk, dat in 1933 werd opgericht door tennisspeler René Lacoste. De iconische krokodil refereert naar de bijnaam van Lacoste op het tennisveld en het embleem dat voor elke match op zijn witte shirts werd gestikt.
Voor deze interactie met A.P.C. werkte Louise Trotter samen met Jean en Judith Touitou om speelse items voor vrouwen en mannen te ontwerpen waarop de beroemde krokodil het logo van A.P.C. omringt. Deze collab bracht unieke sportswear-items voort, met militaire verwijzingen die voor A.P.C. zo belangrijk zijn.
Qua kleur en volume bracht het een vleugje 90’s flair. Een windjack in marineblauw nylon, in khaki gabardine en natuurlijk in spijkerstof. Wijde jeans, T-shirts en polo’s met blauwe en babyroze streepjes. Losvallende shirtjurken voor vrouwen. En niet te vergeten iéts oversizede polo’s, ook beschikbaar in patchwork-uitvoering.
Deze worden gecomplementeerd met fleece items, joggers en sweatshirts waarin verschillende versies van het speciale logo zijn verwerkt.
Als finishing touch zijn er nog de accessoires uit de A.P.C. Lacoste-collectie: sneakers, gestreepte sokken, tassen van spijkerstof en ook, onder meer, een gigantische schoudertas en een geurkaars die je meevoert op een wandelingetje richting de tennisbanen van de Jardin du Luxembourg in Parijs.
Uit de editie van
juli 2022
Zomer