Baljon Makelaars - De ziel van een huis

Baljon Makelaars - De ziel van een huis

Baljon makelaars bestaat volgend jaar alweer 50 jaar en ze zijn sinds twee jaar een succesvolle nieuwe weg ingeslagen. De hoogwaardige, persoonlijke service is uiteraard hetzelfde gebleven. Waar dit makelaarskantoor onlangs een nieuwe vorm van dienstverlening aan heeft toegevoegd.

 

Waarheidsgetrouwe emotie 

Karel Glazener, directeur, vertelt dat de nieuwe weg met de verkoop van het huis van Jules Deelder begon. Het klassieke herenhuis was volledig uitgeleefd en er zat een enorm gat in het plafond, vanwege een lekkage boven zijn bureau. “Het leek mij juist leuk om het huis van Jules zo rauw te presenteren als het daadwerkelijk was. Ik heb hem toen voorgesteld dat wij alle marketingkosten voor onze rekening zouden nemen en dat wij in ruil daarvoor de zwart-wit foto’s van  Jules en het huis mochten gebruiken voor verschillende doeleinden”. De foto, met het gat in het plafond, werd zelfs opgepikt door internationale fashion-en lifestyle blogs en het huis werd met een mooi resultaat verkocht. Vandaar dat Baljon nog meer op marketing met meer social media heeft ingezet. Hun mooie en informatieve website is gericht op lifestyle met journals en filmpjes over verschillende onderwerpen en leuke hotspots per buurt. Daarnaast wordt bij ieder te koop staand huis het bijzondere belicht, met net wat andere foto’s, om zo de emotie van een huis waarheidsgetrouw te laten zien. “Wij proberen de sfeer van een huis neer te zetten, de ziel van het huis te vangen en het niet anders te maken dan het is. Zo valt een pand nooit tegen als je gaat kijken, omdat je een reëel beeld geeft van wat je verkoopt.” En dit blijkt een onderscheidend schot in de huizenmarkt te zijn, gezien hun jaarlijkse omzetstijging.

 

Bespoke versus Sub rosa

“We zijn de panden veel meer gaan belichten vanuit het verhaal van het pand en de bewoners. Natuurlijk wel panden die zich daarvoor lenen, zoals de duurdere woningen. We hebben een nieuwe vorm van dienstverlening bedacht, Bespoke, op maat gemaakt. In de hogere prijsklasse heb je een aantal spelers zoals een Christie’s en Sotheby’s die gevestigd maar wel duurder zijn en daar geloven wij niet in. Want de basis van onze dienstverlening, het makelaarswerk kost wat het kost en de rest eromheen kan je zo gek en leuk maken als je wilt. Wij bedenken voor het pand een gerichte campagne. Zoals een filmpje ‘een dag uit het leven van een levensgenieter’ voor een pand van bijna 7 miljoen in Kralingen, waarbij je de acteur een hele dag volgt en het echt een verhaal vertelt. Daarnaast werken we ook met een copywriter die verhalen, vaak vanuit de historie van de panden, schrijft. Zoals de Honingerdijk 56, de duurste villa van Rotterdam, waarvan de tekst ook opgepikt werd door Quote. Maar ook het filmpje behorend bij Zeemanstraat 8A, een waanzinnige bachelor loft in een historisch koetshuis. En de Westersingel 21, een geweldig mooi Bespoke pand. Beiden staan op onze site te koop. De video-fotograaf hebben we in huis en we werken verder nauw samen met interieurarchitecten, stylisten en ‘s Zomers bloemen, als het pand wat verder aangekleed moet worden. Wij berekenen de kostprijs van deze diensten door naar Rotterdams fair model. 

 

Daarnaast bieden we panden Sub rosa aan, wat eigenlijk ‘onder de pet’ betekent, dus voor de stille verkoper. Op onze website hebben we voor deze panden en opdrachtgevers een beveiligde omgeving gemaakt, waar een wachtwoord voor nodig is. Want niet iedereen wil in de media teruglezen dat hun huis te koop staat. Het is zo’n booming markt en iedereen vindt overal wat van en daar zitten niet alle opdrachtgevers op te wachten. De kopers kunnen in deze beveiligde omgeving alle informatie van het huis terug vinden. Dit leidt ook tot mooie resultaten, want kopers zien dit ook als een exclusieve kans als zij zo benaderd worden”. 

 

Baljon Makelaars
Straatweg 233, Rotterdam
T 010 422 3000
www.baljonmakelaars.nl

 

Uit de editie van

oktober 2021

Herfst